Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
26-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!
fot. MSWnętrze Pendolino
Pendolino w barwach PKP Intercity już od ponad 10 lat wozi pasażerów. Jak dotąd na jego pokładach gościło 39 mln pasażerów, a to oznacza, że wnętrze nieco się zużyło. Powoli zbliża się czas, w którym będzie ono musiało zostać odświeżone.

Umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dużych prędkości z rodziny Pendolino podpisał 30 maja 2011 r. ówczesny prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Przetarg rozpisano w sierpniu roku 2008, jeszcze za kadencji Czesława Warsewicza. W uroczystej inauguracji w grudniu 2014 r. brał już udział kolejny prezes – Marcin Celejewski.

Niedawno świętowaliśmy więc dziesięciolecie obecności tego składu na polskich torach. Dla wielu podróżnych, jak i przedstawicieli branży kolejowej, stał się on symbolem odnowy polskich kolei i zapoczątkował powrót pasażerów. Przez ostatnią dekadę popularne składy nieco się jednak zużyły i przewoźnik już zaczyna myśleć o odnowieniu ich wnętrza.

– Pociągi rzeczywiście nieuchronnie zbliżają się do naprawy na poziomie P5. Pociągi osiągają już przebiegi 4 milionów pociągokilometrów. Moim zdaniem aż tak bardzo tego nie widać, wnętrze się sprawdziło. Oczywiście w ramach naprawy planujemy pewne korekty designu, np. strefy gastronomicznej. To jest jednak przed nami. Mamy jeszcze 2-3 lata zanim pierwsze składy będzie trzeba odstawić – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Oprócz strefy gastronomicznej, która od samego początku nie cieszyła się najlepszą opinią ze względu na brak dedykowanych miejsc do siedzenia i zaadaptowanie na te potrzeby pobliskich foteli, z krytyką spotkały się także przedziały menedżerskie, które z kolei przemianowano na przedziały dla rodziców z dziećmi. Może i one wymagałyby zmian?

Kolejną kwestią, która może doczekać się poprawek lub zmian, jest wygląd zewnętrzny pociągów. Naprawa poziomu P5 zbiegnie się bowiem z wyborem dostawcy nowych składów na 250 km/h – przetarg zapowiadany jest na przyszły rok – a to może zachęcić do ujednolicenia wyglądu floty.

Warto też pamiętać, że podobnemu procesowi, ale tu zwanemu retrofitem, będą poddawane należące do PLL LOT Dreamlinery. Trafiły one do narodowego przewoźnika mniej więcej w tym samym czasie co Pendolino i odegrały podobną rolę w pozyskiwaniu nowych pasażerów. Tutaj znamy już jednak terminy i wiemy, jak nowe wnętrza będą wyglądać.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Piętrusy dla PKP Intercity: Nie prototyp, a najlepsza usługa

Tabor i technika

PKP Intercity: Rekordowe czasy przejazdów w nowym rozkładzie

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy przetarg na następcę Pendolino?

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Tabor i technika

PKP Intercity: Piętrowe ezt koniecznością

Łukasz Malinowski 24 grudnia 2024

Piętrusy dla PKP Intercity: Nie prototyp, a najlepsza usługa

Tabor i technika

PKP Intercity: Rekordowe czasy przejazdów w nowym rozkładzie

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5